Etusivu » Kuntalaisten kokemuksia infrapalveluiden laadusta

Kuntalaisten kokemuksia infrapalveluiden laadusta

banneri-tausta

Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n tutkimus kuntalaisten kokemuksista liittyen infrapalveluiden laatuun.

Joulukuussa 2018 sata satunnaisotannalla valittua Keminmaan kuntalaista osallistui puhelinhaastattelulla toteutettuun kyselyyn koskien infrapalveluiden laatua. Kyselyä laajennettiin myös yhtiön toimialan ulkopuolelle mm. teiden kunnossapitoon ja katuvalaistukseen.

Tutkimuksen loppuraportissa on nostettu esiin useita onnistumisia sekä myös kehityskohteita. Loppuraportti on tarkoitus julkaista laajemmin osana yhtiön vuosikertomusta 2018, ohessa muutamia kuntalaisilta saatuja toistuvia vastauksia.

Sähkönsiirron ja vesihuollon varallaolijoiden tavoitettavuus häiriötilanteessa koettiin hyväksi, mutta muutama vastaaja oli kokenut yhteystietojen löytymisen vaikeana.  Vuoden 2019 alussa sähkönsiirto-, kaukolämpö ja vesiliiketoiminnat ovat yhdistyneet ja olemme sijoittaneet päivystyspuhelinnumerot uusille kmev.fi-verkkosivuille entistä helpommin asiakkaiden saataville.

Taajamassa katuvalaistus ja teiden kunnossapito koettiin kuntalaisten mielestä suhteellisen hyvin hoidetuksi, mutta parannettavaa olisi haja-asutus alueilla.

Kunnossapitotöiden turvallisuus on huomioitu kuntalaisten mielestä hyvin ja siihen tulee kiinnittää huomiota myös jatkossa. Palvelukatkot ja jakeluhäiriöt lisäävät turvattomuuden tunnetta.

Kuntalaisten mielestä kunnossapitotöistä pitäisi tiedottaa paremmin ja työmaan siisteyteen tulisi kiinnittää huomiota, jotta asiaan ei jouduttaisi palaamaan reklamoimalla. Olemme valinneet ilmoituskanavaksi verkkosivustomme ja Facebook-sivut, lisäksi sähkönjakeluasiakkaat voivat halutessaan aktivoida palvelun, joka ilmoittaa tekstiviestillä katkoksista alueen sähkönjakelussa.

Erityisen paljon kiitosta saimme hyvästä asiakaspalvelusta ja asioiden hoitamisen helppoudesta, ongelmatilanteiden korjaaminen koettiin nopeaksi ja ystävälliseksi.

Kiitämme vastaajia hyvästä ja rakentavasta palautteesta. Jatkamme työtä turvallisuuden, toimitusvarmuuden sekä asiantuntevan ja nopean palvelun kehittämiseksi myös tulevaisuudessa.

 

Tiedotteet

Vesilaskujen maksamisen häiriöt Nordeaan korjattu

Vesilaskutuksen osalta Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n Nordean e-laskusopimuksessa ja suoramaksujen muodostamisessa on ollut häiriöitä, mutta nyt asiakkaat voivat halutessaan valita kyseiset maksutavat. Muiden pankkien osalta ominaisuudet ovat olleet käytössä jo huhtikuun alusta lähtien. Johtuen eri liikekumppaneiden käytöstä yhtiöllä on useita e-laskusopimuksia. Vesilaskujen laskuttajaksi valitaan Keminmaan Energia ja Vesi Oy ja laskutusaiheeksi Myyntilasku. Yhtiö pyrkii…

Read More...

Vesihuollon toimisto suljettuna 17. – 18.4.2019

Vesihuollon toimisto on suljettuna 17. – 18.4. Pääsiäisen jälkeen tiistaina 23.4. palvelemme jälleen normaalisti.

Read More...

Vesihuollon toimisto suljettuna koulutuksen vuoksi 9.4 kello 12 alkaen

Vesihuollon asiakaspalveluhenkilöstön koulutuksen vuoksi on vesihuollon toimisto suljettu 9.4. kello 12 alkaen loppuviikon ajan. Maanantaina 15.4.2019 palvelemme jälleen normaalisti.

Read More...

200-125   300-075   210-260   210-060   300-115   100-105   300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001