Etusivu » Kuntalaisten kokemuksia infrapalveluiden laadusta

Kuntalaisten kokemuksia infrapalveluiden laadusta

Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n tutkimus kuntalaisten kokemuksista liittyen infrapalveluiden laatuun.

Joulukuussa 2018 sata satunnaisotannalla valittua Keminmaan kuntalaista osallistui puhelinhaastattelulla toteutettuun kyselyyn koskien infrapalveluiden laatua. Kyselyä laajennettiin myös yhtiön toimialan ulkopuolelle mm. teiden kunnossapitoon ja katuvalaistukseen.

Tutkimuksen loppuraportissa on nostettu esiin useita onnistumisia sekä myös kehityskohteita. Loppuraportti on tarkoitus julkaista laajemmin osana yhtiön vuosikertomusta 2018, ohessa muutamia kuntalaisilta saatuja toistuvia vastauksia.

Sähkönsiirron ja vesihuollon varallaolijoiden tavoitettavuus häiriötilanteessa koettiin hyväksi, mutta muutama vastaaja oli kokenut yhteystietojen löytymisen vaikeana.  Vuoden 2019 alussa sähkönsiirto-, kaukolämpö ja vesiliiketoiminnat ovat yhdistyneet ja olemme sijoittaneet päivystyspuhelinnumerot uusille kmev.fi-verkkosivuille entistä helpommin asiakkaiden saataville.

Taajamassa katuvalaistus ja teiden kunnossapito koettiin kuntalaisten mielestä suhteellisen hyvin hoidetuksi, mutta parannettavaa olisi haja-asutus alueilla.

Kunnossapitotöiden turvallisuus on huomioitu kuntalaisten mielestä hyvin ja siihen tulee kiinnittää huomiota myös jatkossa. Palvelukatkot ja jakeluhäiriöt lisäävät turvattomuuden tunnetta.

Kuntalaisten mielestä kunnossapitotöistä pitäisi tiedottaa paremmin ja työmaan siisteyteen tulisi kiinnittää huomiota, jotta asiaan ei jouduttaisi palaamaan reklamoimalla. Olemme valinneet ilmoituskanavaksi verkkosivustomme ja Facebook-sivut, lisäksi sähkönjakeluasiakkaat voivat halutessaan aktivoida palvelun, joka ilmoittaa tekstiviestillä katkoksista alueen sähkönjakelussa.

Erityisen paljon kiitosta saimme hyvästä asiakaspalvelusta ja asioiden hoitamisen helppoudesta, ongelmatilanteiden korjaaminen koettiin nopeaksi ja ystävälliseksi.

Kiitämme vastaajia hyvästä ja rakentavasta palautteesta. Jatkamme työtä turvallisuuden, toimitusvarmuuden sekä asiantuntevan ja nopean palvelun kehittämiseksi myös tulevaisuudessa.

 

Tiedotteet

Haemme Yhtiön palvelukseen Keminmaalle Työnjohtajaa

Keminmaan Energia ja Vesi Oy on infrapalveluita tuottava yritys, joka tarjoaa asiakkailleen sähkönjakeluun, kaukolämpöön ja vesihuoltoon liittyviä palveluita. Yhtiöllä on asiakkaita sähkössä 5 500, kaukolämmössä 220 ja vesihuollossa 3 300. Keminmaan Energia ja Vesi Oy on Keminmaan kunnan omistama osakeyhtiö. Haemme Yhtiön palvelukseen Keminmaalle Työnjohtajaa sähkönjakeluverkon monipuolisiin kunnossapito- ja rakennustehtäviin toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Toimit verkostoasentajien…

Lue lisää...

Vesihuollon huoltotöitä 7 – 8.7.2022

Yhtiö suorittaa to 7.7. klo 23 – pe 8.7. klo 06 välisenä aikana Länsikosken vedenottamolla automaatioon liittyviä huoltotoimia. Työn aikana verkostopaine voi heikentyä tilapäisesti Liedakkala-Länsikoski sekä Ilmola-Itäkoski vedenjakelualueilla. Asiakkaille talousvesi on käytettävissä normaalisti, kunnossapitotyö ei aiheuta poikkeustoimia esim. keittokehotuksen osalta. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Lue lisää...

Perusmaksuista alennusta Keminmaassa 

Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n hallitus päätti kokouksessaan 30.6.2022, että Yhtiön asiakkailta ei peritä sähkönsiirron perusmaksuja aikavälillä 1.8.2022 – 31.1.2023. Kuuden kuukauden määräaikainen alennus tarkoittaa asiakkaalle pääsulakkeiden koosta riippuen noin 50 – 400 euron säästöä. Vaikutus Yhtiön asiakkaille on yhteensä hieman yli kolmesataa tuhatta euroa. Perusmaksun alennus näkyy asiakkaalle laskulla ns. nollarivinä. Asiakkaalta muutos ei…

Lue lisää...