Etusivu » Miksi saan kaksi sähkölaskua ?

Miksi saan kaksi sähkölaskua ?

Asiakaspalveluumme on tullut kyselyitä sähkölaskuihin liittyen mm:

  • Miksi minulle tulee kaksi sähkölaskua ?
  • Laskutatteko sähköstä kahteen kertaan?
  • Miksi sähköenergia ja sähkönsiirto ovat eri laskuilla ?

Paikallinen sähköverkkoyhtiö laskuttaa sähkönsiirrosta omalla laskullaan. Samaa asiaa ei laskuteta kahteen kertaan, vaan sähkölasku on jakaantunut nyt kahteen osaan; sähkönsiirtoon ja -myyntiin. Muutos on valtakunnallinen ja ohessa on linkkejä asiakasmääriltään Suomen suurimpien myynti-yhtiöiden kuvauksia asiasta. Fortum, Oomi, Helen, Vattenfall, Väre, Loiste, Lumme Energia.

Niille Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n asiakkaille, jotka ovat kilpailuttaneet ja hankkineet sähköenergian muualta kuin Oulun Sähkönmyynniltä erilliset laskut eivät ole uusi asia.

Paikallinen verkkoyhtiö lähettää sinulle laskun sähkönsiirrosta ja muista verkkopalveluista sekä perii ja tilittää valtiolle sähköveron osuuden. Verkkoyhtiön ja sähkön myyjien sähkölaskujen laskutusrytmit voivat poiketa toisistaan.

Yhtiö käyttää laskutusprosessissa valittuja palvelukumppaneita laskujen muodostukseen, jakeluun sekä tilitykseen liittyen.

Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutunutta vaivaa. Ohessa kaaviokuva laskutukseen liittyvistä muutoksista.

Tiedotteet

Vedenjakelussa keskeytys 23.9.2020 klo 9.00 – 13.00 Jokisuulla

Vesihuoltotöiden vuoksi Jokisuulla Ulkosaarentiestä alkaen on vedenjakelussa keskeytys 23.9.2020 klo 9.00 -13.00. Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa häiriötä.

Lue lisää...

Liedakkalassa 9.9.2020 veden jakelussa keskeytys

Keskiviikkona 9.9.2020 klo 9.15 – 12.00 on Liedakkalassa vedenjakelussa keskeytys vuodon korjauksen vuoksi. Keskeytys koskee osoitteita Rovaniementie 795 – 980. Pahoittelemme keskeytyksestä aiheutuvaa häiriötä.

Lue lisää...

Kallinkankaan alueella alhainen vedenpaine 3.9.2020

Kallinkankaalla voi olla alhainen vedenpaine iltapäivällä 3.9.2020. Pahoittelemme tilannetta.

Lue lisää...