Etusivu » Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Keminmaan Energia ja Vesi Oy on vuoden 2019 aikana ottanut käyttöön uuden laskutusjärjestelmän.

Kotimaisten pankki- ja rahoituslaitosten sekä Yhtiön vesilaskutusjärjestelmän rajapinnassa havaittujen yhteensopivuusongelmien johdosta emme valitettavasti pysty tällä hetkellä vastaanottamaan yksityisasiakkaiden suoramaksu- ja verkkolaskupyyntöjä pankkien järjestelmistä.

Kantaverkkoyhtiö Fingrid Oy:n vaatimusten mukaisesti Yhtiö ottaa käyttöön Empowerin EnerimCIS asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmän huhtikuussa 2020, jonka jälkeen yksityisasiakkaiden verkkolaskut ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia. Vesilaskutus järjestetään toistaiseksi paperilaskuina 3 kuukauden jaksoissa, kunnes uusi järjestelmä on käyttöönotettu. Toimintamallilla minimoidaan yksityisasiakkaiden tekemien
e-laskusopimusten määrää ja selkeytetään pankkien järjestelmissä valittavissa olevia verkkolaskusopimuksia.  Tiedotamme asiakkaitamme kun yksityisasiakkaiden verkkolaskutus ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia.

Yksityisasiakkaille on järjestetty vaihtoehtoinen maksutapa käyttämällä asiakaspalvelumme tiloissa sijaitsevaa asiakaspäätettä. Asiakaskäyttöön varatussa tietokoneessa on viivakoodilukija laskun tietojen oikeellisuuden varmistamiseksi. Asiakaspalvelumme henkilökunta auttaa ja opastaa tarvittaessa tietokoneen käytössä. Maksun suorittamiseksi asiakkaalla tulee olla mukanaan verkkopankkitunnukset.

Yritysasiakkaita pyydetään ilmoittamaan asiakaspalveluumme yrityksen verkkolaskuosoite, mikäli laskut halutaan e-laskuina. 1.1.2019 jälkeen jätettyjen osoitteiden jälkeen ei tarvita uutta ilmoitusta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla info@kmev.fi tai puhelimitse 0400 226 722 tai 040 143 5395.

Yksityisasiakkailla ei tyypillisesti ole käytössään verkkolaskuosoitetta ja operaattoria, jolloin verkkolaskujen ja suoramaksupyyntöjen välittäminen on riippuvainen pankkien järjestelmistä. Pahoittelemme IT-järjestelmissä havaittua häiriötä, löydätte lisää laskutukseen liittyvää tietoa kotisivuiltamme www.kmev.fi/ajankohtaista/

Tämä tiedote ei edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä.

 

Ystävällisin terveisin,

Keminmaan Energia ja Vesi Oy

Tiedotteet

Ropo Capital, OSM, OOMI, PSET – muutoksia laskutusprosessissa.

Keminmaan Energia ja Vesi Oy (KMEV) on aloittanut yhteistyön Ropo Capitalin kanssa koskien myyntilaskujen välityspalveluita ja saatavien hallintaa. Ropo Capital on kotimainen laskun elinkaari- ja rahoituspalveluihin erikoistunut yritys, jonka toimintamalli pohjautuu digitalisaation etuihin ja vahvaan automaatioon. Muutoksella ei ole vaikutusta maksuehtoihin. Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n sähkönsiirron ja kaukolämmön laskut on aiemmin lähetetty Oulun sähkönmyynnin…

Lue lisää...

Vedenjakelussa häiriö kallinkankaalla 2.6.2020

Kallinkankaan paineenkorottamon huollon vuoksi vedenjakelussa paineen alenemista klo 12-14 välillä. Lisätietoja Seppo Juopperi p 040 8498 063

Lue lisää...

Asiakaspalvelu avautuu 8.6.2020

Asiakaspalvelu avautuu jälleen maanantaina 8.6.2020. Edelleen suositellaan ensisijaisesti asioimaan sähköpostitse tai puhelimella. Asiakaspalvelu vesi 0400 226 722 tai 040 143 5395 Asiakaspalvelu sähkö-ja kaukolämpö 040 1870 205 Sami Alm energiamittaukset 040 187 0214 Pasi Tainio sähkönsiirto 040 1870 203 Seppo Juopperi vesihuoltoverkoston työnjohtaja 040 849 8063. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@kmev.fi tai jättää postia…

Lue lisää...