Etusivu » Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Keminmaan Energia ja Vesi Oy on vuoden 2019 aikana ottanut käyttöön uuden laskutusjärjestelmän.

Kotimaisten pankki- ja rahoituslaitosten sekä Yhtiön vesilaskutusjärjestelmän rajapinnassa havaittujen yhteensopivuusongelmien johdosta emme valitettavasti pysty tällä hetkellä vastaanottamaan yksityisasiakkaiden suoramaksu- ja verkkolaskupyyntöjä pankkien järjestelmistä.

Kantaverkkoyhtiö Fingrid Oy:n vaatimusten mukaisesti Yhtiö ottaa käyttöön Empowerin EnerimCIS asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmän huhtikuussa 2020, jonka jälkeen yksityisasiakkaiden verkkolaskut ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia. Vesilaskutus järjestetään toistaiseksi paperilaskuina 3 kuukauden jaksoissa, kunnes uusi järjestelmä on käyttöönotettu. Toimintamallilla minimoidaan yksityisasiakkaiden tekemien
e-laskusopimusten määrää ja selkeytetään pankkien järjestelmissä valittavissa olevia verkkolaskusopimuksia.  Tiedotamme asiakkaitamme kun yksityisasiakkaiden verkkolaskutus ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia.

Yksityisasiakkaille on järjestetty vaihtoehtoinen maksutapa käyttämällä asiakaspalvelumme tiloissa sijaitsevaa asiakaspäätettä. Asiakaskäyttöön varatussa tietokoneessa on viivakoodilukija laskun tietojen oikeellisuuden varmistamiseksi. Asiakaspalvelumme henkilökunta auttaa ja opastaa tarvittaessa tietokoneen käytössä. Maksun suorittamiseksi asiakkaalla tulee olla mukanaan verkkopankkitunnukset.

Yritysasiakkaita pyydetään ilmoittamaan asiakaspalveluumme yrityksen verkkolaskuosoite, mikäli laskut halutaan e-laskuina. 1.1.2019 jälkeen jätettyjen osoitteiden jälkeen ei tarvita uutta ilmoitusta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla info@kmev.fi tai puhelimitse 0400 226 722 tai 040 143 5395.

Yksityisasiakkailla ei tyypillisesti ole käytössään verkkolaskuosoitetta ja operaattoria, jolloin verkkolaskujen ja suoramaksupyyntöjen välittäminen on riippuvainen pankkien järjestelmistä. Pahoittelemme IT-järjestelmissä havaittua häiriötä, löydätte lisää laskutukseen liittyvää tietoa kotisivuiltamme www.kmev.fi/ajankohtaista/

Tämä tiedote ei edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä.

Ystävällisin terveisin,

Keminmaan Energia ja Vesi Oy

Vesivuodon etsintä käynnissä

Vesijohtoverkostossa epäillään olevan vuoto ja sen  etsintä aiheuttaa lyhyitä katkoksia vedenjakeluun tällä viikolla. Katkojen vaikutusalue Keminsuuntieltä – Liedakkalan koululle saakka. Pahoittelemme katkoista aiheutuvaa haittaa.

Tekstiviestipalvelu viikolla 45

Järjestelmäpäivitysten vuoksi häiriötekstiviestipalvelumme ei ole käytössä viikolla 45.

Asiakkaiden kuuleminen sähkönjakeluverkon kehittämissuunnitelmasta

Energiavirasto on 8.12.2021 antanut sähkömarkkinalain muutosten perusteella jakeluverkon kehittämissuunnitelmia koskevan uuden määräyksen. Tämän määräyksen myötä Keminmaan Energia ja Vesi Oy on laatinut sähkönjakeluverkon kehittämissuunnitelman kahden vuoden ajanjaksolle. Kehityssuunnitelman tehtävänä on avata Keminmaan Energia ja Vesi Oy:n verkostostrategiaa asiakkailleen. Suunnitelma kertoo verkon nykytilasta, miten siihen on päästy ja millä ratkaisuilla verkkoa tullaan yleisesti parantamaan. Sähkönjakeluverkon kehittämissuunnitelmasta…