Etusivu » Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Tiedote Vesihuollon laskujen lähetystavasta

Keminmaan Energia ja Vesi Oy on vuoden 2019 aikana ottanut käyttöön uuden laskutusjärjestelmän.

Kotimaisten pankki- ja rahoituslaitosten sekä Yhtiön vesilaskutusjärjestelmän rajapinnassa havaittujen yhteensopivuusongelmien johdosta emme valitettavasti pysty tällä hetkellä vastaanottamaan yksityisasiakkaiden suoramaksu- ja verkkolaskupyyntöjä pankkien järjestelmistä.

Kantaverkkoyhtiö Fingrid Oy:n vaatimusten mukaisesti Yhtiö ottaa käyttöön Empowerin EnerimCIS asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmän huhtikuussa 2020, jonka jälkeen yksityisasiakkaiden verkkolaskut ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia. Vesilaskutus järjestetään toistaiseksi paperilaskuina 3 kuukauden jaksoissa, kunnes uusi järjestelmä on käyttöönotettu. Toimintamallilla minimoidaan yksityisasiakkaiden tekemien
e-laskusopimusten määrää ja selkeytetään pankkien järjestelmissä valittavissa olevia verkkolaskusopimuksia.  Tiedotamme asiakkaitamme kun yksityisasiakkaiden verkkolaskutus ja suoramaksut ovat jälleen mahdollisia.

Yksityisasiakkaille on järjestetty vaihtoehtoinen maksutapa käyttämällä asiakaspalvelumme tiloissa sijaitsevaa asiakaspäätettä. Asiakaskäyttöön varatussa tietokoneessa on viivakoodilukija laskun tietojen oikeellisuuden varmistamiseksi. Asiakaspalvelumme henkilökunta auttaa ja opastaa tarvittaessa tietokoneen käytössä. Maksun suorittamiseksi asiakkaalla tulee olla mukanaan verkkopankkitunnukset.

Yritysasiakkaita pyydetään ilmoittamaan asiakaspalveluumme yrityksen verkkolaskuosoite, mikäli laskut halutaan e-laskuina. 1.1.2019 jälkeen jätettyjen osoitteiden jälkeen ei tarvita uutta ilmoitusta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla info@kmev.fi tai puhelimitse 0400 226 722 tai 040 143 5395.

Yksityisasiakkailla ei tyypillisesti ole käytössään verkkolaskuosoitetta ja operaattoria, jolloin verkkolaskujen ja suoramaksupyyntöjen välittäminen on riippuvainen pankkien järjestelmistä. Pahoittelemme IT-järjestelmissä havaittua häiriötä, löydätte lisää laskutukseen liittyvää tietoa kotisivuiltamme www.kmev.fi/ajankohtaista/

Tämä tiedote ei edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä.

Ystävällisin terveisin,

Keminmaan Energia ja Vesi Oy

Laurilan käyttövesilinja korjattu

Haminasaarentien ja Väylätien risteyksessä todettu vesijohdon runkolinjan vuoto on saatu korjattua. Huolto- ja korjaustyö tehtiin vaativissa olosuhteissa ja -14C pakkasessa. Väylätien ja Haminasaarentien rivitalojen asukkaita kehotetaan varmuuden vuoksi keittämään juomavesi 2.1.2021 klo 22:00 saakka.  Muuten vedelle ei ole asetettu käyttörajoituksia. Mahdollinen sameus ja ilmakuplat poistuvat vettä juoksuttamalla. Pahoittelemme asiakkaille aiheutunutta häiriötä.

Vedenjakelussa keskeytys 2.1.2021

Laurilan vesijohdon vuotokohta on paikallistettu Väylätien/Haminasaarentien risteysalueelle. Korjaustyö suoritetaan lauantaina 2.1.2021 klo 9-15 välisenä aikana. Töiden aikana veden jakelussa on keskeytys Terveyskeskuksen ja Haminasaarentien välisellä alueella. Asiakkaita pyydetään varautumaan katkokseen ottamalla astioihin käyttövettä. Vaikutusalueen piirissä olevia asiakkaita tiedotetaan tekstiviestipalvelulla. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Käyttöveden jakelussa keskeytyksiä

Käyttöveden jakeluverkostossa vuotopaikan paikallistamiseksi veden jakelua joudutaan ajoittain keskeyttämään Laurila – Liedakkala alueella. Keskeytyksillä ei ole vaikutusta veden laatuun, vettä voi käyttää normaalisti. Yhtiö tiedottaa korjaustöiden arvioidusta kestosta erikseen kun rikkoutunut verkoston kohta on löydetty. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta häiriötä.